Veelgestelde vragen

  • Jullie hebben toch een contactberoep?

Nee, wij behoren tot de eerstelijns zorg. Wij hebben dus een zorgberoep, niet te vergelijken met een contactberoep zoals de kapper of de nagelstilist.

  • Waarom mochten jullie wel open?

We zijn nooit dicht geweest. Wij hebben, i.v.m. onduidelijkheden over het Corona virus, tijdelijk onze zorg teruggeschroefd. Nu er een gedegen richtlijn is welke wij ook nauw volgen, goedgekeurd door het RIVM, gaan we onze reguliere zorg met gepaste voorzorgsmaatregelen weer verlenen.

  • Ik behoor tot de risicogroep, gaat mijn afspraak door?

Ja, alleen als u klachten of symptomen heeft, gerelateerd aan Corona, gaat de afspraak niet door. Uiteraard gaan wij wel extra voorzichtig met u om.

  • Nemen jullie extra voorzorgsmaatregelen tijdens Corona?

Jazeker, op onze website, vindt u alle maatregelen die wij hebben genomen. Klik hier voor de maatregelen

  • Ik heb hooikoorts en daarbij klachten als niezen, hoesten en neusverkoudheid. Gaat mijn afspraak door?

Nee, helaas kunnen wij door deze klachten niet met zekerheid stellen dat het hier alleen om hooikoorts gaat. Deze klachten horen ook bij een mogelijke Corona besmetting en wij weren momenteel nog iedereen die mogelijk besmet is ter bescherming van iedereen in de praktijk.

  • Ik heb een afspraak voor behandeling, maar ik heb geen oppas voor de kinderen? Mag ik mijn kind meenemen naar de afspraak?

Nee, wij streven ernaar slechts één iemand in de behandelkamer te hebben tijdens een behandeling. Indien er echt geen andere mogelijkheid is, bel dan met de praktijk voor overleg.

  • Mijn kind heeft een afspraak voor behandeling, mag ik hierbij als ouder aanwezig zijn?

Ja, dit is een uitzondering op de eerdere vraag hierboven. Hierbij mag één ouder of begeleider aanwezig zijn.

  • We hebben een controle met het gezin, mogen we allemaal samen naar de praktijk komen?

Ja, maar bij voorkeur één gezinslid in de wachtkamer, de rest wacht buiten.
Wij streven ernaar zo min mogelijk personen in de wachtkamer te hebben zitten.

  • Ik of één van mijn huisgenoten/gezinsleden heb één van symptomen behorende bij Corona: hoesten, niezen, neusverkoudheid, keelpijn, benauwdheid, koorts gelijk aan of meer dan 38gr C. Mijn afspraak is binnen 48 uur. Kan ik deze afspraak kosteloos annuleren?

Ja, neem telefonisch contact op met de praktijk, dan maken wij een nieuwe afspraak.

  • Ik of één van mijn huisgenoten/gezinsleden heb één van symptomen behorende bij Corona: hoesten, niezen, neusverkoudheid, keelpijn, benauwdheid, koorts >38gr C. Ik heb echter pijn of er is sprake van spoed, wat moet ik nu?

Er zijn aangewezen Coronacentra voor Acute Mondzorg (CAM-praktijken). Neem contact op met de praktijk hiervoor.